Informacje o Gwarancji
Wszystkie nasze produkty są objęte gwarancją.
Rozpatrywanie reklamacji
Dział serwisu
Am Okna B. Szymkowiak sp. z o.o. sp.k.
66-440 Skwierzyna, ul. Międzyrzecka 29
Tel. +48 728 997 792 Rynek polski i reszta świata
Tel. +48 728 997 820 Rynek niemiecki
Warunki Gwarancji
§1
-
Am Okna sp. z o.o. sp.k. jako gwarant udziela gwarancji na właściwości użytkowe stolarki okiennej i drzwiowej,
-
Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej oraz USA,
-
Okres gwarancji liczony od daty sprzedaży wyrobu Klientowi wynosi:
-
W przypadku montażu przez Grupę Montażową firmy Am Okna B. Szymkowiak sp. z o.o. sp.k.
-
5 lat na profile okien i drzwi PVC .
-
Po zakończonym montażu firma zobowiązana jest do pierwszej darmowej regulacji stolarki okiennej
-
5 lat na profile okien i drzwi aluminium.
-
1 rok na wyposażenie dodatkowe, tj. klamki, pochwyty, samozamykacze, otwieracze
do naświetli, okucie.
-
1 rok na rolety oraz żaluzje fasadowe.
-
1 rok na moskitiery zintegrowane z roletą.
-
1 rok na parapety zewnętrzne oraz wewnętrzne.
-
5 lat na szczelność oraz stwierdzenie zabrudzenia, zarysowania oraz wady wewnątrz pakietu szybowego większej niż 3 mm. Aby rozpatrzyć reklamację wymagane są trzy zdjęcia (wada, naklejka lub ramka międzyszybowa, cała konstrukcja)
Regulacja nie podlega gwarancji.
-
W przypadku montażu okien przez nieautoryzowaną grupę montażową lub samodzielnego montażu przez nabywcę, lecz zgodnego z instrukcją montażu, będącą częścią niniejszej Karty Gwarancyjnej Amokna nie zobowiązuje się do pierwszej regulacji po montażu stolarki okiennej.
§2
-
Podstawą do wnoszenia roszczeń gwarancyjnych jest wypełnienie Formularza Reklamacyjnego dostępnego na stronie www.amokna.eu, w innym wypadku zgłoszenia nie będą rozpatrywane.
-
Warunkiem uzyskania gwarancji na wyroby Am Okna sp. z o.o. sp.k. oraz rozpatrzenia reklamacji jest zachowanie niniejszej karty gwarancyjnej, faktury zakupu i uregulowanie wszystkich zobowiązań płatniczych wobec Am Okna sp. z o.o. sp.k.
-
Am Okna sp. z o.o. sp.k. ma obowiązek sprawdzenia podstawy zgłaszanej reklamacji. Reklamacje złożone w sposób nieprawidłowy oraz po upływie okresu gwarancji,
a także bezzasadne – pozostają̨ bez rozpatrzenia. -
Am Okna B. Szymkowiak sp. z o.o. sp.k. zastrzega sobie prawo własności wszystkich dostarczonych wyrobów do chwili wniesienia całości zapłaty i do tego momentu >takie towary nie podlegają reklamacji. Nieuiszczenie całości zapłaty nie wstrzymuje ani nie przerywa biegu terminu gwarancji.
-
Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów dojazdu serwisu, godzin roboczych oraz hotelu w przypadku nieuzasadnionego wezwania reklamacyjnego. W przypadku uzasadnionego wezwania reklamacyjnego, koszt dojazdu, godzin roboczych oraz hotelu pracowników firmy Am Okna do miejsca, w którym znajduje się przedmiot gwarancji pokrywa Am Okna.
§3
-
W czasie trwania gwarancji firma Am Okna B. Szymkowiak sp. z o.o. sp.k. usuwa bezpłatnie wszelkie usterki powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy, będące wadami powstałymi w trakcie produkcji i zobowiązuje się, według własnego uznania, do naprawy towaru wadliwego lub jego wymiany na towar bez wad. Producent nie ponosi innych kosztów spowodowanych wadą wyrobu poza w/w. Wybór sposobu spełnienia roszczeń pozostaje w gestii Am Okna sp. z o.o. sp.k.
-
Klient zobowiązany jest do ilościowego (niezwłocznie po odbiorze) i jakościowego (do 24h po odbiorze) odbioru wyrobów w zakresie wad jawnych, które nie mogą być podstawą reklamacji po odbiorze okien. Za wady jawne uważa się niezgodności: wymiarów, podziałów, kolorów oraz uszkodzenia mechaniczne szyb lub profili, typu pęknięcia, rysy itp.
-
Wady wyrobu wynikłe w okresie gwarancji usuwane będą̨ w terminie do 65 dni roboczych od daty zgłoszenia, przy czym czas usunięcia usterek może się wydłużyć, gdy naprawa wymaga wymiany elementów konstrukcyjnych wyrobów lub z ważnych przyczyn obiektywnych, np. warunków meteorologicznych.
-
Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, gdy serwis zgłosi się u Klienta w uzgodnionym terminie celem załatwienia reklamacji i nie może tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Klienta. Termin załatwienia reklamacji przedłuża się wówczas o czas wynikającej stąd zwłoki. Jeżeli Klient dwukrotnie uniemożliwi dokonanie naprawy, uważa się, że zrezygnował on z roszczeń gwarancyjnych.
-
Roszczenia z tytułu gwarancji mogą być dochodzone tylko w przypadku wad ukrytych, tj. takich, które mogą̨ się ujawnić dopiero w czasie eksploatacji naszego wyrobu niezależnych od użytkownika, z wyłączeniem: regulacji okuć w stolarce (tarcie skrzydła o ościeżnicę, słaby docisk skrzydła, przedmuchy, przeciek wody itp.), konserwacji okuć, profili, powłok lakierniczych, uszczelek oraz ponad standardowych elementów wyposażenia stolarki.
-
Producent odpowiada z tytułu gwarancji do wysokości kwoty zakupionej stolarki
(bez wartości montażu). Producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności za koszty ponad koszty usunięcia usterki. -
Gwarancja nie obejmuje w szczególności:
-
zanieczyszczeń profili i szyb zaprawą, gruzem, wapnem, gipsem, farbą itp.
-
elementów ulegających naturalnemu zużyciu
-
uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu i montażu wykonywanego we własnym zakresie przez klienta lub na skutek niestabilności konstrukcji, w których zamontowane są wyroby,
-
uszkodzeń mechanicznych szyb, tj. pęknięć powstałych w trakcie eksploatacji, pęknięć termicznych,
-
wad szyb dopuszczonych przez normę oraz regulacje opisane w załączonej instrukcji,
-
wady nieistotne produktu niewidoczne po zamontowaniu.
-
montażu niezgodnego z instrukcją montażu lub zasadami sztuki budowlanej, zmian konstrukcyjnych dokonanych przez klienta bez uzgodnień z producentem, zastosowania wyrobu niezgodnie z przeznaczeniem, zaniechania konserwacji lub niefachowej obsługi, czynników zewnętrznych takich jak ogień, sole, ługi, kwasy i inne substancje chemiczne lub spowodowanych klęskami żywiołowymi, napraw prowadzonych przez osoby nieupoważnione, stosowania części innych producentów bez zgody Am Okna, niewłaściwej eksploatacji, czyszczenia niewłaściwymi środkami, niewłaściwej konserwacji.
-
Fabryka okien Am Okna B. Szymkowiak sp. z o.o. sp.k. zastrzega sobie prawo decyzji w określeniu zakresu odpowiedzialności tytułem uszkodzenia (zniszczenia) okien,przy równoczesnym wyrażeniu zgody na przekazanie sprawy do niezależnego eksperta lub uzgodnionego między stronami oraz respektowanie wyników ekspertyzy wydanej w tym trybie. Koszt ekspertyzy pokrywa strona, przeciwko której wydano orzeczenie.
-
O naprawie lub wymianie reklamowanego wyrobu decyduje Am Okna.
-
W przypadku gdy wada wyrobu jest nieusuwalna lub jej usuniecie spowodowałoby obniżenie jakości wyrobu, załatwienie reklamacji może nastąpić za zgodą Klienta przez obniżenie ceny.
-
Integralną częścią̨ warunków gwarancji są „zasady eksploatacji i konserwacji” oraz instrukcja montażu.
-
Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających w szczególności z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność Am Okna sp. z o.o. sp.k. z tytułu rękojmi.
-
Gwarancja ma charakter umowy i strony zgodnie wykluczają odmienne uregulowania.
Zasady eksploatacji i konserwacji
Folie ochronne z profili PVC i Aluminium należy usunąć natychmiast po montażu okien. Do zrywania folii nie należy używać ostrych narzędzi, które mogą porysować profile i szkło.
-
Czyszczenie ram i skrzydeł okiennych - okna z PVC i Aluminium.
Powierzchnie PVC i Aluminium należy myć miękką szmatką lub gąbką nasączoną łagodnymi płynnymi środkami czyszczącymi, niezawierającymi proszku ściernego. Niedopuszczalne jest stosowanie agresywnych środków chemicznych za wyjątkiem benzyny ekstrakcyjnej. Nie wolno czyścić ram i skrzydeł ostrymi narzędziami, gdyż mogą one spowodować trwałe i nieusuwalne zarysowania.
-
Konserwacja uszczelek.
Uszczelki należy przecierać smarem silikonowym lub wazeliną techniczną przynajmniej
raz w roku.
-
Czyszczenie i wymiana szyb.
Szyby należy myć powszechnie stosowanymi do tego celu środkami czyszczącymi niezawierającymi amoniaku i innych substancji o charakterze agresywnym.
W przypadku stolarki PVC i Aluminium zaleca się wykonanie szklenia przez fachowy personel, a przy samodzielnym wykonaniu zachowanie dużej ostrożności.
-
Konserwacja i regulacja okuć.
Elementy okucia należy regularnie kontrolować pod względem czystości oraz stopnia zużycia. Przynajmniej raz do roku wszystkie elementy ruchome i miejsca współpracy elementów należy nasmarować olejem do konserwacji okuć. Stosowane środki pielęgnacyjno-czyszczące nie mogą naruszyć powłoki antykorozyjnej okuć. Prace montażowo naprawcze powinien wykonywać wykwalifikowany personel.
NIESTOSOWANIE SIĘ DO ZASAD MONTAŻU, EKSPLOATACJI
I KONSERWACJI POWODUJE UTRATĘ GWARANCJI UDZIELONEJ
PRZEZ AM OKNA B. SZYMKOWIAK SP. Z O.O. SP.K.
INFORMACJE DODATKOWE
Opis dopuszczalnych wad w szybach zespolonych opracowany na podstawie PN-B-13079:1997 Szyby zespolone.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Jesteśmy tu by Ci pomóc

ON-LINE
Odpowiemy na Twoje zgłoszenie w ciągu 48 godzin roboczych.

Telefon
Konsultant PL/EU/Świat
+48 728 997 792
Konsultant DE
+48 728 997 820
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku od 7.00 -14.00
* Opłata za połączenie zgodna z taryfą Twojego operatora.

Dane korespondencyjne
AM OKNA
ul. Podmiejska 21 A
66-400 Gorzów Wielkopolski
NIP 599-318-59-63
REGON 364838037
Zakład produkcyjny w Skwierzynie
ul. Międzyrzecka 29
66-440 Skwierzyna